Jeg samler en idé; skriver for at befri mine tanker om meget, men mest om børn og læring.
For mig betyder kritik at finde mening og sammenhæng, og kritikkens potentiale er dette, at det opbyggelige og værdiskabende kan vokse ud af den.

Når vi tænker (særligt kritisk) er der en reel risiko for at komme til at fornærme nogen.
Det har aldrig været min hensigt.

Jeg gør det alene for at stå stærkere i det fundament, der danner afsættet for et nyt skolesystem, der er børn, voksne og fremtiden værdig.
Langt om længe er jeg nu ankommet til dén sti, der er markeret med ‘løsningen’, og jeg betræder den hver eneste dag.

Det er mit forsøg på at transformere nærværende skole- og uddannelsessystem. Bare det.
I mange tilfælde gælder det, at vi i overvejende grad kunne gøre det modsatte af, hvad vi gør i dag, men end ikke dét slår til.

Vi har børn fra det 21. århundrede, mens de undervises af lærere fra det 20. århundrede, i et skolesystem, der er fra det 19. århundrede.
Det er så galt afmarcheret, at det kendes som den mest kontraintuitive og logikstridige glidebane, og alle ved det, men alle gør ikke noget ved det.
Det frustrerer mig inderligt.

Mine tanker er mange, og det bedste medie jeg kan tilbyde dig – i den forbindelse – må være Instagram.
Der lever min blog og mit initiativ i bedste velgående, og hvis du har lyst til at vide mere, så hop endelig forbi.

Herunder kan du se en del af mit feed.